KGFB kisokos

Minden, amit a kötelező gépjármű felelősségbiztosításról tudni érdemes. Ügyfeleink gyakran felmerülő kérdései alapján.

Kinek kell megkötnie a KGFB-t?

Minden esetben a gépjármű üzembentartójának.

Mi a biztosítási díj?

A biztosítási díj, amelyet a biztosítónak fizetünk a szolgáltatásért. A díjfizetés több részletben is történhet (éves, féléves, negyedéves) a termékre vonatkozó feltételek figyelembevételével.

Milyen módon lehet befizetni a díjat? 

A fizetés módjára több lehetőség van, legegyszerűbb a bankkártyás fizetés, de van mód átutalásra, csoportos beszedési megoldásra is és végső esetben csekken is lehet fizetni. 

Mikor kell befizetni a díjat? 

A díjat a számlán megjelölt határidőre, vagy legkésőbb az esedékességtől számított 60. napig kell befizetni. A díjfizetés több részletben (éves, féléves, negyedéves) is történhet.

Hol érvényes az UNIQA KGFB?

A biztosítás kiterjed az Európai Gazdasági Térségre, Svájc területére, valamint érvényes a Zöldkártya Rendszerbe tartozó területekre is.

Milyen esetekre terjed ki a KGFB?

A jármű üzemeltetése során okozott dologi és személyi sérüléses károkra egyaránt.

Kinek térít a biztosító, ha közúti baleset történik?

A KGFB egy felelősségbiztosítás, így a biztosító a másoknak okozott károkat téríti meg. 

Mi az bonus-malus besorolás? 

Ez a rendszer díjkedvezménnyel jutalmazza az évek óta vezetőket, akik nem okoztak balesetet.  A bonus-malus rendszer egy A00 alap, 10 bonus és 4 malus osztályból áll. Ha 10 éven át balesetmentesen vezetünk, elérhetjük a B10-es szintet. Károkozás esetén a bónuszfokozat csökkenhet, akár az M04-es szintig. Ha balesetmentesen vezetünk, kedvezőbb lehet a biztosításunk. A már megszerzett bonus-malus fokozatot új szerződéskötés esetén áthozható.

Mi a teendő baleset esetén? 

Egy közúti közlekedési baleset esetén a legfontosabb feladat a személyi sérülések felmérése és ellátása. Súlyos balesetnél mentőt és rendőrt kell hívni. 

Ha a két fél nem tud megegyezni, rendőri intézkedés kérhető. Fontos kitölteni a baleseti kárbejelentő nyomtatványt (kék-sárga lapot), ezt akár online is megtehetjük. Képeket is szükséges készíteni, és ábrán is feltüntethetőek a baleset körülményei.  

A károsult a káreseményt 30 napon belül köteles bejelenteni a biztosítónak. A kárrendezés részleteiről ide kattintva olvashat bővebben. 

Mi a teendő, ha a kárt egy KGFB szerződéssel nem rendelkező autó okozta? 

Kártérítésre ebben az esetben is lehetőség van, a kárt ilyenkor a MABISZ Kártalanítási Számla kezelőjénél kell bejelenteni. 

Mi a teendő, ha egy parkoló autóban történt kár? 

Ha mi okoztuk a kárt, hagyjuk a szélvédőn az elérhetőségeinket, így segítve a tulajdonost a kárrendezésben. Az általunk okozott káreseményt a biztosítónál 5 munkanapon belül kell bejelenteni.

Ha a saját gépkocsinkban történt a kár, érdemes megnézni az autót és környékét, hátha a károkozó hagyott elérhetőséget a kárrendezéshez. Ha ez nem vezet célra és a károkozó nem beazonosítható, akkor fordulhatunk a MABISZ-hoz, illetve, ha rendelkezünk vele, akkor a Casco biztosításunk fedezheti a károkat.

Mi a teendő, ha ideiglenesen kivonjuk a gépjárművet a forgalomból?

Az ideiglenes kivonást jelezni kell a biztosító felé, ez idő alatt díjfizetési kötelezettség nem áll fenn. Ha a kivonás időtartama eléri az egy évet, a szerződés a jogszabályi előírásoknak megfelelően megszűnik.

Hogyan lehet megkötni a KGFB-t?

Ezek a termékek érdekelhetik

Kapcsolódó cikkek