UNIQA Biztosítások
Biztosítások
Mind lakossági, mind vállalati biztosításainkkal kiemelt célunk a legjobb ügyfélélményt nyújtani. Az UNIQA-nál lehetősége van személyre szabni az ajánlatokat, hogy a szolgáltatások tekintetében, valamint anyagi szempontból egyaránt a legoptimálisabb döntést tudja meghozni.
Lakossági biztosítások
Vállalati biztosítások
Miért válassza az UNIQA biztosítót?
Innováció
Elkötelezettek vagyunk az innováció iránt, beépítjük gyakorlatunkba a piaci trendeket, technológiai előrelépéseket.
Stabil háttér
A térséget jól ismerő, Közép-Kelet-Európa 16 országában működő, 200 éves múltra visszatekintő csoport tagja vagyunk.
Ügyfélélmény
Kiemelt stratégiai célunk, hogy szolgáltatásainkkal a legjobb ügyfélélményt nyújtsuk.
Kérdése van? - Lépjen velünk kapcsolatba!
A biztosításoknak számtalan előnye van, típusaik szerint különféle pozitívumokkal járhatnak. Közös tulajdonságuk azonban, hogy segítenek felkészülni a váratlan helyzetekre, káreseményekre, és lehetőséget adnak arra, hogy egy szélsőséges helyzetben se kelljen az anyagi helyzetünk miatt aggódni. A biztosítások pénzügyi védelmet nyújthatnak, valamint hozzájárulhatnak a sikeres jövőtervezéshez.
Napjainkban számos területen és módon köthetünk élet és nem élet típusú biztosításokat. A következő felsorolásban a legnépszerűbb szolgáltatási csomagokat mutatjuk be.
Élet- és személybiztosítások:
Élet- és személybiztosítások:
- A balesetbiztosítás egy nem várt balesetben elszenvedett sérülés rehabilitációjának díjával támogatja a biztosítottat.
- Az egészségbiztosítások segítségével fedezhetjük a váratlan megbetegedések orvosi és kórházi ellátásának költségeit.
- Az életbiztosítás haláleset után a hozzátartozók anyagi biztonságát garantálja.
- A nyugdíjbiztosítás egy olyan hosszú távú megtakarítást jelent, amelynek köszönhetően idős korban sem kell aggódni az anyagi jólét és egy bizonyos életszívonal fenntartása felől.
- Az autóbiztosítások a gépjárművel történő balesetek esetén és egyéb káresemények (pl.: lopáskár, tűzkár, stb.) során nyújtanak védelmet.
- A lakásbiztosítás a lakóingatlan minőségére, és a benne található vagyon védelmére köthető, például tolvajlás, tűz- vagy viharkár kockázata ellen.
- Az utasbiztosítás (értelemszerűen) az utazások során bekövetkező egészségügyi problémák, balesetek vagy egyéb váratlan események károsulásait fedezi.
A biztosítás lényegében egy megállapodás két fél között, amelyben az egyik fél, tehát a Biztosító vállalja, hogy bizonyos kockázatok vagy veszteségek esetén pénzügyi kompenzációt nyújt a másik félnek, azaz a Biztosítottnak.
A gyakorlatban a biztosítások általában a következő lépések szerint működnek:
A gyakorlatban a biztosítások általában a következő lépések szerint működnek:
- Biztosítás kiválasztása és megkötése: a Szerződő kiválasztja a számára optimális biztosítási típust (pl. gépjármű-biztosítás, egészségbiztosítás stb.) a saját igényei és helyzete alapján. Ezután megköt egy szerződést a Biztosítóval, amelyben közösen rögzítik a biztosítás szolgáltatásait, feltételeit, valamint a biztosítás összegét, a biztosítási díjat és annak fizetési módját, gyakoriságát.
- Díjfizetés: a Biztosított rendszeres időközönként díjat fizet a biztosító részére a szerződésben foglalt feltételek szerint. Ez a biztosítási szolgáltatásért fizetett díj.
- Káresemény bekövetkezése: amikor egy olyan esemény vagy káreset történik, amely a biztosítási szerződésben rögzített kockázatok közé tartozik. A Biztosítottnak jelentenie kell a Biztosító felé.
- Kárbejelentés és kárfelmérés: a káresemény bejelentését követően a Biztosító kárszakértőt küld a helyszínre a helyzet felülvizsgálatára és a kárérték meghatározására.
- Kárrendezés: miután a kárszakértő vagy a Biztosító megerősítette a káresemény létjogosultságát, a biztosító kártérítést fizet a Biztosítottnak a szerződésben meghatározott összegben vagy mértékben.
A biztosítási kockázat az a tényező, amely alapján a Biztosító meghatározza a biztosítás díját és a kártérítés összegét. Tehát annak függvényében szabja meg az árakat, hogy egy káresemény bekövetkezésére mekkora esély van. Általánosságban elmondható, hogy kisebb kockázat esetén sokkal könnyebb egy díjszabásban és szolgáltatásban optimális biztosítási ajánlatot találni.
Az alulbiztosítottság és a túlbiztosítottság két biztosítással kapcsolatos fogalom, amely az adott kockázatok és fedezetek közötti egyensúly hiányát vagy túlzott mértékét jelöli.
Alulbiztosítottságról akkor beszélhetünk, amikor a biztosítási fedezet nem elegendő ahhoz, hogy egy káreset vagy veszteség teljes mértékben megtérüljön. Ebben az esetben a Biztosított nem fog megfelelő pénzügyi védelmet kapni a káresemény bekövetkezésekor, mert a biztosítási összeg vagy az összeghatár túl alacsonyan lett meghatározva az előforduló kockázatokhoz képest.
Ezzel szemben túlbiztosítottság esetén minden fordítva zajlik: a biztosítási fedezet meghaladja a kockázati értéket, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban a Biztosított feleslegesen fizet magasabb díjat a biztosításért. Egy egyszerű példával élve, ha egy gépjármű casco biztosítására többet fizet, mint amennyit az valójában ér, az Ön esetében túlbiztosítottság áll fenn.
Alulbiztosítottságról akkor beszélhetünk, amikor a biztosítási fedezet nem elegendő ahhoz, hogy egy káreset vagy veszteség teljes mértékben megtérüljön. Ebben az esetben a Biztosított nem fog megfelelő pénzügyi védelmet kapni a káresemény bekövetkezésekor, mert a biztosítási összeg vagy az összeghatár túl alacsonyan lett meghatározva az előforduló kockázatokhoz képest.
Ezzel szemben túlbiztosítottság esetén minden fordítva zajlik: a biztosítási fedezet meghaladja a kockázati értéket, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban a Biztosított feleslegesen fizet magasabb díjat a biztosításért. Egy egyszerű példával élve, ha egy gépjármű casco biztosítására többet fizet, mint amennyit az valójában ér, az Ön esetében túlbiztosítottság áll fenn.
További kérdéseivel személyes ügyfélszolgálatunkon keresztül (az 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74. alatt), de online is megkereshet minket. Utóbbi esetben ide kattintva - a megfelelő menüpont és űrlap kitöltésével -, valamint a következő email-címen keresztül is veheti fel velünk a kapcsolatot: info@uniqa.hu.
Amennyiben a személyes találkozás lehetősége mellett dönt, a várakozás elkerülése érdekében érdemes előre időpontot foglalnia, amelyre itt van lehetősége.
Az ügyfélszolgálati nyitvatartás a következőképp alakul: hétfőn, kedden, szerdán és pénteken 8:00-16:00 óra, csütörtökön 8:00 és 20:00 óra között tud ellátogatni hozzánk. Felhívjuk figyelmét, hogy csütörtökön a 17:00 és 20:00 közötti sávban kizárólag az időpontfoglalással rendelkező ügyfeleinket tudjuk fogadni.
Amennyiben a személyes találkozás lehetősége mellett dönt, a várakozás elkerülése érdekében érdemes előre időpontot foglalnia, amelyre itt van lehetősége.
Az ügyfélszolgálati nyitvatartás a következőképp alakul: hétfőn, kedden, szerdán és pénteken 8:00-16:00 óra, csütörtökön 8:00 és 20:00 óra között tud ellátogatni hozzánk. Felhívjuk figyelmét, hogy csütörtökön a 17:00 és 20:00 közötti sávban kizárólag az időpontfoglalással rendelkező ügyfeleinket tudjuk fogadni.