Intézze ügyeit otthona kényelméből

Az Ön számára kényelmes, személyes megjelenést nem igénylő módon intézheti szolgáltatási igényéhez kapcsolódó ügyfélazonosítást.

Részletek

Az elektronikus ügyfélazonosítás menete

Amennyiben Ön az ügyfélazonosítást elektronikus úton kívánja igénybe venni, kérjük, ezt a Szolgáltatási Igénybejelentőn, illetve új szerződés megkötésekor üzletkötőjénél jelezze.
Az elektronikus ügyfélazonosításra a GoodID Digitális irattárca alkalmazás segítségével kerül sor, mely elérhető a Google Playben és az App Storeban egyaránt.

Az elektronikus ügyfélazonosítás lépései:
1.
A megadott e-mail címére vagy SMS-ben egy linket küldünk Önnek. Okostelefonján az e-mailben, vagy az SMS-ben kattintson az „Elvégzem az azonosítást” gombra.
2.
Indítsa el az alkalmazás telepítését (Google Play, App Store) a mobiltelefonján, ha még nem rendelkezik GoodID Digitális irattárcával, majd a telepítést követően nyissa meg az applikációt.
3.
Adjon meg egy PIN kódot (6 számjegy) és nyomja meg a „Tovább” gombot.
4.
Amennyiben Ön új felhasználó, a GoodID elektronikus irattárcába az igazolványait rögzítenie kell (személyi igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél), valamint lakcímet igazoló hatósági igazolvány lakcímet is tartalmazó oldalának fotója segítségével.
Amennyiben Ön korábban már rögzítette az applikációban az okmányait, úgy az app zölddel jelzi azokat és ezen okmányok újbóli rögzítésére nincs szükség.
5.
Kérjük, hajtsa végre az app által kért folyamatlépéseket. Amennyiben az okmánya tartalmaz elektronikus tároló elemet (pl. eSzemélyi, útlevél) és a telefonja is rendelkezik NFC (chip olvasás eSzemélyi és útlevél okmányokról) funkcióval, a chip által tartalmazott személyes adatok is beolvasásra kerülnek. Amennyiben nem történt chip beolvasás, egy beépített, az okmányon lévő adatok felismerésére kifejlesztett karakterfelismerő algoritmus (OCR) értelmezi az okmány elő- és hátlapján, valamint az MRZ sávban található adatokat.
6.
 Ebben az esetben, kérjük, hagyja jóvá az OCR (karakterfelismerés) algoritmus által értelmezett adatokat, illetve szükség esetén javítsa azokat. Az applikáció felületén manuálisan javíthatja az alábbi adatokat:
  • név, születési név,
  • születési hely,
  • születési idő,
  • anyja neve,
  • lakcím, ennek hiányában tartózkodási hely
7.
 a) Fotó/szelfi készítés: kérjük, úgy pozícionálja az arcát a telefon előlapi kamerája által felvett és megmutatott képen, hogy az arca az előrajzolt, ovális keretbe essen. Amennyiben az algoritmus megfelelő méretű és minőségű emberi arcot talál, a felhasználói felületen, rezgéssel értesíti Önt erről, majd folytatódik a folyamat.

b) Videó készítés: az app ezután felszólítja, hogy forduljon jobbra, vagy balra. Amikor az arcdetektáló algoritmus érzékeli, hogy a megfelelő irányba fordult, az előbbihez hasonló módon értesíti erről Önt.
8.
 A Tényleges tulajdonosi és szükség esetén a Kiemelt közszereplői-, FATCA-, Adóügyi illetősére vonatkozó nyilatkozatok megtétele pipálással történik. Amennyiben nem tudja megtenni ezeket a nyilatkozatokat, azonosítását csak személyes megjelenéssel tudják munkatársaink elvégezni bármely UNIQA ügyfélszolgálati irodában. 
A fotók elkészülte és a nyilatkozatok megtétele után kérjük, zárja le a folyamatot az „Elküld” gomb megnyomásával.
Ezt követően a megadott e-mail címén értesítést kap a személyazonosság ellenőrzésének megkezdéséről a Biztosító munkatársai által.

Mikor veheti igénybe a közvetett elektronikus ügyfélazonosítást?

  • Ha az életbiztosítás szerződője és a biztosítási ajánlat aláírásakor nem történt meg a biztosítási tanácsadója általi személyes jelenléttel megvalósuló ügyfélazonosítás.
  • Ha az érvényben lévő életbiztosítási szerződésére eseti díjat fizet be.
  • Ha az életbiztosítási szerződéssel kapcsolatban szerződőt kíván módosítani.
  • Ha az életbiztosítási szerződésre a szerződő helyett díjat fizet be az eltérő díjfizető.
  • Ha a biztosítási szerződéséből eredően a jogszabály szerint ismételt ügyfél-azonosításra van szükség.
  • Szolgáltatás teljesítését megelőzően: lejárati-, haláleseti- és nyugdíjszolgáltatás, valamit maradékjogok (visszavásárlás, részleges visszavásárlás) teljesítése előtt.
  • Ha az életbiztosítási szolgáltatási összeg jogosultjától eltérő a számlatulajdonos.

Ki veheti igénybe a Biztosító közvetett elektronikus ügyfélazonosítását?

  • A Pmt. hatálya alá tartozó életbiztosítási szerződés szerződője, a szerződőtől eltérő díjfizetője,
  • kedvezményezettje, szolgáltatásra jogosultja, vagy a szolgáltatásra jogosulttól eltérő számlatulajdonosa
  • magyar állampolgár,
  • a magyar nyelvet érti és beszéli,
  • magyarországi állandó lakóhellyel és értesítési/levelezési címmel rendelkezik,
  • bankszámlaszámra történő kifizetés esetén magyar vagy EU-s bankszámlára kéri a szolgáltatási öszszeg utalását, magyar vagy EU-s számláról fizeti a biztosítási díjat,
  • érvényes, kártyaformátumú személyazonosító igazolvánnyal (személyi igazolvány, vezetői engedély) vagy útlevéllel, valamint lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal rendelkezik,
  • a 18. életévét betöltött, cselekvőképes személy,
  • a saját nevében jár el,
  • a szolgáltatási összeg vagy biztosítási díj nem haladja meg a 10 000 000 Ft-ot vagy annak megfelelő devizát,
  • nem minősül a Pmt. szerinti kiemelt közszereplőnek,
  • csak magyar adóügyi illetőséggel rendelkezik,
  • a Biztosító (elektronikus) ügyfélaznosítással kapcsolatos felhasználási feltételei és adatkezelési tájékoztatója alapján hozzájárul az adatkezeléshez

Környezeti feltételek

 Az elektronikus ügyfél-azonosítás sikeres, megfelelő minőségben történő elvégzésének feltétele, hogy az alábbi környezeti feltételek biztosítottak legyenek:
  • A helyiségben megfelelően világos legyen.
  • Az azonosítás során videó-és fényképfelvétel készül, melyre tekintettel javasoljuk, hogy a helyszínt úgy válassza meg, hogy a felvételen lehetőség szerint semleges háttér előtt szerepeljen.
  • Az azonosítás során más személy ne tartózkodjon abban a helyiségben, ahol Ön.

Technikai feltételek

Az elektronikus ügyfélazonosítás a legelterjedtebb böngészőkben (Chrome, Safari, Edge, Firefox stb.), bármely operációs rendszeren minden egyéb feltétel (plug-in, add-in stb.) nélkül elérhető. A GoodID app iOS 11+ és Android 4.3+ alapú okostelefonokon működik (kivéve Huawei készülékek).

Részletes tájékoztatás

További részletes információkért olvassa el tájékoztatónkat! 

Letölthető dokumentumok