Baleset- és betegségbiztosítás igénybejelentés
Baleset- és betegségbiztosításokra vonatkozó kárrendezési tudnivalók
Az alábbiakban a kárrendezési eljárással kapcsolatos néhány fontos tudnivalóra szeretnénk felhívni szíves figyelmét.
Baleset – és betegségbiztosítási szolgáltatási igényének bejelentéséhez, kérjük töltse le az alábbi igénybejelentő nyomtatványt:
A kitöltött, aláírt igénybejelentő nyomtatványt, a kapcsolódó orvosi és egyéb dokumentációk másolatával, az alábbi elérhetőségeken keresztül küldheti meg részünkre.
Igénybejelentését megteheti:
- E-mailen a betegsegkar@uniqa.hu elérhetőségen,
- Postai úton, a 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74. címen.
- Személyesen, a Biztosító Központi Személyes Ügyfélszolgálatán, vagy kirendeltségeinken.
További elérhetőségek:
- Munkáltató vagy bank által kötött, Csoportos élet-, baleset- és betegségbiztosítás esetén, szolgáltatási igényét a fenti elérhetőségeken kívül személyesen munkáltatójánál, vagy bankjánál is bejelenteni.
- Sürgősségi szállítás és mentés/baleseti asszisztencia kiegészítő biztosítás megléte esetén szolgáltatási igény bejelentése: A Biztosítóval együttműködő asszisztencia szolgáltató – Europ Assistance – a nap 24 órájában fogadja bejelentését a +36 1 458-4484 telefonszámon. A kárt lehetőség szerint, kérjük azonnal, vagy legkésőbb 24 órán belül jelezze!
- MedHelp III betegségbiztosítási igény bejelentéséhez, telefonon és online elérhető orvosi asszisztencia szolgáltatások:
- 24 órás orvosi call center és telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 461-1525,
- asztali gépen, okostelefonon és tableten egyaránt elérhető weboldalon: www.mh24.hu.
Az igénybejelentő nyomtatványokon a következő adatok magadása feltétlenül szükséges:
- a biztosítási szerződés kötvényszáma,
- a Szerződő és a Biztosított adatai, elérhetőségei,
- a biztosítási esemény rövid leírása (diagnózis, baleset körülményei),
- hatóság részéről történt intézkedés megnevezése, ha volt ilyen (pl.: tűzoltóság, rendőrség),
- a szolgáltatásra jogosult adatai
A Biztosító a biztosítással és a kárrendezési eljárással kapcsolatosan a biztosítási titokra és az adatvédelemre vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően, kizárólag a biztosítási titok megismerésére jogosult személyeneknek, azonosítást követően adhat tájékoztatást. Biztosítási titok megismerésére jogosult személy például az érintett biztosítás Szerződője, Biztosítottja vagy az általuk meghatalmazott személy. A meghatalmazások formai és tartalmi követelményeivel kapcsolatosan bővebben ide kattintva tájékozódhat.
A biztosítási eseményt, a bekövetkezése után haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül írásban kell bejelentenie, valamint a szükséges felvilágosítást megadni, és lehetővé tenni a bejelentés és felvilágosítások tartalmának ellenőrzését.
Kollégáink a kárrendezéshez nélkülözhetetlen iratok beérkezését követő 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb egy hónapon belül, a kártérítési igényben szereplő egyes jogcímekkel összefüggésben kártérítési javaslatot tesznek a szolgáltatásra jogosult személynek, illetve amennyiben ez nem lehetséges annak indokáról tájékoztatást adnak.
A szolgáltatásra való jogosultság és a szolgáltatás összegének megállapítása érdekében munkatársainknak a bejelentett igény jellegétől függően, a szerződésre vonatkozó biztosítási feltételekben meghatározott, a biztosítási esemény körülményeit igazoló dokumentumok megküldését kérhetik. Ezek mielőbbi, teljes körű megküldésével gyorsítható a szolgáltatási igény elbírálásának menete.
A kárrendezéshez minden esetben elengedhetetlenül szükséges a teljeskörűen kitöltött, aláírt igénybejelentő nyomtatvány, továbbá balesetbiztosítási igény benyújtása esetén, a baleseti sérülést és következményeit, betegségbiztosítási igény esetén az adott megbetegedést igazoló orvosi dokumentáció másolata.
Az igény elbírálásához bekérhető dokumentumokat, a szerződési feltételek tartalmazzák, ezért kérjük, hogy előzetesen mindig tájékozódjon a szerződésre vonatkozó biztosítási feltételben foglaltakról.
A fentieken kívül, az egyes szolgáltatási igényekkel kapcsolatban felsorolásra kerülnek további dokumentumok, melyeket az igény rendezéséhez megküldeni szükséges.
Hatósági eljárás esetén:
- baleseti jegyzőkönyv másolata,
- hatósági eljárás határozatának, jegyzőkönyvének másolata (amennyiben rendelkezésre áll),
- amennyiben, a Biztosított jármű vezetőjeként sérült meg, a Biztosított vezetői engedélyének és a jármű forgalmi engedélyének másolata.
Csonttörés szolgáltatási igény esetén:
- a csonttörés tényét igazoló orvosi dokumentáció másolata.
Műtéti, kórházi napi térítés szolgáltatási igény esetén:
- kórházi zárójelentés másolata.
Kiemelt kockázatú, kritikus betegség szolgáltatási igény esetén:
- a betegség tényét igazoló összes orvosi dokumentum másolata.
Keresőképtelenségi térítés szolgáltatási igény esetén:
- orvosi igazolás a keresőképtelen állományba vételről (táppénzes papír).
Munkanélküliség szolgáltatási igény esetén:
- illetékes magyar hatóság határozata az álláskeresési járadék vagy segély megállapításáról, a folyósítást igazoló dokumentumok,
- a munkáltató által kiállított dokumentum a munkaviszony megszüntetéséről.
Égési sérülés szolgáltatási igény esetén:
- a sérülés tényét igazoló összes orvosi dokumentum másolata.
Baleseti költségtérítés, baleset miatti poggyász- és ruházat sérülése szolgáltatási igény esetén:
- sérült ruha, poggyász, iratok listája/fényképe,
- javítási/tisztítási számla másolata,
- hivatalos dokumentumok pótlásának/kiadásának számlamásolata,
- ruha/poggyász eredeti beszerzési számlájának másolata,
- egyéb számlamásolat, amely alátámasztja a káreseményt,
- javíthatatlanságot alátámasztó írásos szakvélemény másolata,
- közlekedési vállalat baleseti jegyzőkönyvének másolata (amennyiben rendelkezésre áll).
Gyermek születése, szülési támogatás esetén:
- születési anyakönyvi kivonat,
- kórházi zárójelentések másolatai.
Gyógyulási támogatás szolgáltatási igény esetén:
- a biztosítási eseményt kiváltó, annak bekövetkezésével kapcsolatos valamennyi orvosi dokumentum másolata.
Tanulási támogatás szolgáltatási igény esetén:
- kórházi zárójelentés másolata,
- iskolalátogatási igazolás másolata.
Kullancs okozta bénulás szolgáltatási igény esetén:
- kullancsfertőzést igazoló szerológiai lelet másolata,
- egészségügyi ellátás és a gyógyulási időszak teljes orvosi dokumentációjának másolata,
- a végállapotot – bénulást – leíró kezelőorvosi dokumentáció másolata.
Őssejt levétel szolgáltatási igény esetén:
- születési anyakönyvi kivonat,
- őssejt levétel számlájának másolata.
Maradandó egészségkárosodás szolgáltatási igény esetén:
- a biztosítási eseményt kiváltó, annak bekövetkezésével kapcsolatos valamennyi orvosi dokumentum másolata,
- illetékes hatóság szakvéleményének másolata az egészségkárosodás mértékéről (amennyiben rendelkezésre áll).
Haláleseti szolgáltatási igény esetén:
- a Biztosított halotti anyakönyvi kivonatának másolata,
- halottvizsgálati bizonyítvány másolata,
- boncolási jegyzőkönyv másolata,
- jogerős hagyatékátadó végzés/jogerős öröklési bizonyítvány másolata, amennyiben a szolgáltatásra megjelölt Kedvezményezett(ek) az örökös(ök).
Az igénybejelentés beérkezését követően, munkatársaink áttekintik a biztosítási szerződés érvényességét, ellenőrzik az adott biztosítási eseményre meglévő fedezetet és megvizsgálják a biztosítási szolgáltatás teljesítésének módját.
Amennyiben nem áll elegendő adat a Biztosító rendelkezésére a szolgáltatási igény vizsgálata során, tájékoztatást küld az Ön részére, az elbíráláshoz szükséges hiánypótlásra vonatkozóan.
A Biztosító, amennyiben teljesítésre kötelezett, az elbíráláshoz nélkülözhetetlen valamennyi dokumentum másolatának beérkezésétől számított 15 napon belül teljesíti a kifizetést, ezzel a folyamat lezárul, melyről tájékoztatást küld.
A szolgáltatási összeg, a szolgáltatásra jogosult által megadott bankszámlaszámra kerül kiutalásra, vagy postai úton a megadott címre kerül kiküldésre.
Jogi személyek esetében kizárólag bankszámlaszámra történő utalásra van lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a pénzmosási törvény hatálya alá eső kiegészítő életbiztosítások esetén, a haláleseti kifizetést csak az arra jogosult személy azonosítását követően tudjuk teljesíteni, továbbá szükséges az adóügyi illetőség és a kiemelt közszereplő nyilatkozat megküldése.
Adóügyi illetőségre vonatkozó nyilatkozatok
Nyilatkozat a kiemelt közszereplői státuszról természetes személyeknél
A jogszabályban előírt azonosítást (a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény) az alábbiak szerint teheti meg:
- személyes ügyfélazonosítás (ügyfélszolgálatainkon, kirendeltségeinken keresztül személyes megjelenéssel).
- elektronikus ügyfélazonosítás, melynek feltételeiről és menetéről bővebb tájékoztatót itt talál: Elektronikus ügyfélazonosítás - Ügyféltájékoztató
Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban ügyfélszolgálati munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
- elektronikus úton, az info@uniqa.hu e-mail címen,
- telefonon, a Biztosító Telefonos Ügyfélszolgálatán keresztül az alábbi telefonszámon: +36-1 544 5555, ügyfélszolgálati időben,
- levélben, a 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70–74. postacímen,
- személyesen, a Biztosító Központi Személyes Ügyfélszolgálatán (1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70–74., földszint) és a kirendeltségeken, ügyfélfogadási időben.
Az ügyfélfogadási időkkel kapcsolatos információkat ide kattintva találja meg.
A kirendeltségeinkkel kapcsolatos információkat ide kattintva találja meg.